Informacje szczegółowe
-
śr.17sty2024śr.17kwi2024
Interreg Baltic Sea Region Third call for core projects
Data dostarczenia dokumentów: 12.04.2024Priorytet 1: Innowacyjne społeczeństwa
Program w ramach tematyki Priorytetu 1 zaprasza w szczególności wnioskodawców, którzy tego chcą stawić czoła następującym wyzwaniom:
Odpowiedź na wyzwania społeczne
- Zwiększanie gotowości na wypadek katastrof poprzez aktywne zaangażowanie podmiotów na różnych poziomach, w tym społeczeństwo obywatelskie, m.in. poprawę bezpieczeństwa społecznego lub poprawę zdolności do skutecznego reagowania ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak susze, powodzie i inne katastrofy;
- Ochrona dobrobytu i bezpieczeństwa społeczności, m.in. wprowadzenie modeli i usług z ze szczególnym uwzględnieniem bezbronnych grup społecznych lub wspieranie inicjatyw społecznych i gospodarczych reagowanie na najnowsze wyzwania geopolityczne dostosowane do potrzeb konkretnych terytoriów i grupy ludności;
- Zapewnienie wsparcia przedsiębiorstwom przechodzącym transformację, m.in. oferując pomoc kreatywnym i sektorze kultury czy zmniejszenie zależności regionu Morza Bałtyckiego od globalnych łańcuchów dostaw.
Wykorzystanie potencjału cyfryzacji
- Wprowadzanie najnowocześniejszych technologii i narzędzi w zarządzaniu usługami publicznymi, m.in. rozwój inteligentnych rozwiązań zdrowotnych lub włączających usług społecznych;
- Wdrożenie monitoringu cyfrowego w celu szybkiego identyfikowania wyzwań i umożliwienia szybszego i skuteczniejszego działania odpowiedzi, np. w dziedzinie różnorodności biologicznej i zmian klimatycznych.
Do Programu przyjmowane są także wnioski dotyczące projektów podstawowych dotyczących innych tematów z Priorytetu 1. Szczegółowy opis Priorytetu 1, jego cele oraz przykłady działań do dofinansowania znajdują się na stronie programu.
Harmonogram konkursu:
- 17 kwietnia 2024: Termin składania formularzy pomysłów na projekt (PIF)
-
17 kwietnia 2024: Termin składania wniosków o dostęp do systemu BAMOS+
-
21 czerwca 2024: Termin składania wniosków, deklaracji partnerów, danych kontaktowych i bankowych