- Chcę złożyć projekt, co mam zrobić?
- W jakim terminie należy wypełnić Formularz Zgłoszeniowy na Portalu Pracownika?
- Muszę do projektu złożyć podpisane oświadczenie/ mandate. Kto może taki dokument podpisać?
- Jak określić kwalifikowalność VAT w projekcie?
- W projekcie muszę wnieść wkład własny. W jaki sposób mogę go zapewnić?
- W projekcie występują koszty niekwalifikowalne.
- Jaki jest numer PIC Uniwersytetu Gdańskiego?
- Mój wniosek został oceniony negatywnie, co mogę zrobić dalej?
- Mój wniosek otrzymał dofinansowanie. Jakie powinny być moje dalsze kroki?
- Jakie projekty obsługiwane są przez Biuro Wsparcia Przygotowania Projektów – Inkubator Projektowy?
- Jakie projekty obsługiwane są przez Biuro Finansów i Projektów Strategicznych?
- Projekt wymaga zawarcia umowy konsorcjum/ partnerskiej. Jaka jest procedura?
-
Chcę złożyć projekt, co mam zrobić?
Jako pierwszy krok w sytuacji planowanego złożeniu wniosku, polecamy zapoznanie się z obowiązującym w UG Regulamin Zarządzania Projektami nr 143/R/23 z dnia 19 grudnia 2023 roku zgodnie z którym każdy projekt przed złożeniem musi uzyskać akceptację właściwego Prorektora. Formularz zgłoszeniowy projektu dostępny jest na Portalu Pracownika. Wypełniony Formularz zgłoszeniowy jest przesyłany automatycznie do weryfikacji w Biurze Projektów. W następnym kroku przydzielany jest Opiekun Projektu, który wpiera Kierownika Projektu w dalszych krokach, przekazuje Formularz Zgłoszeniowy do akceptacji Dziekana/ Kierownika Jednostki, Działu Obsługi Finansowej Projektu, Kwestora oraz właściwego Prorektora.
Powrót na górę -
W jakim terminie należy wypełnić Formularz Zgłoszeniowy na Portalu Pracownika?
Wypełniony Formularz Zgłoszeniowy na Portalu Pracownika należy złożyć minimum 5 dni przed terminem złożenia wniosku. Przed złożeniem wniosku w Instytucji Finansującej każdy projekt musi uzyskać akceptację Dziekana/ Kierownika Jednostki, Działu Obsługi Finansowej Projektu, Kwestora oraz właściwego Prorektora.
Powrót na górę -
Muszę do projektu złożyć podpisane oświadczenie/ mandate. Kto może taki dokument podpisać?
Biuro Wsparcia Przygotowania Projektów – Inkubator Projektowy oraz Biuro Finansów i Projektów Strategicznych są jednostkami odpowiedzialnymi za uzyskanie zgód na przystąpienie do projektu, oraz podpisów. Wszelkie dokumenty należy przekazać do Opiekuna Projektu, lub na adres mailowy: projekty@ug.edu.pl. Osobami upoważnionymi do podpisu dokumentów są, Prorektorzy oraz Rektor.
Powrót na górę -
Jak określić kwalifikowalność VAT w projekcie?
W celu ustalenia kwalifikowalności podatku VAT należy ustalić czy dokonywane zakupy i czynności w ramach niniejszego Projektu, będą czy nie będą służyć jako źródło przychodów, w okresie trwania Projektu, jak również po jego zakończeniu zgodnie z zapisami zawartymi w umowie o dofinansowanie i dokumentach programu, w ramach którego realizowany jest Projekt, oraz czy wyniki badań uzyskane w ramach Projektu są nie są przewidziane do komercjalizacji. Jeśli Projekt nie będzie źródłem przychodów a jego wyniki nie będą komercjalizowane- VAT będzie kosztem kwalifikowalnym w projekcie.
Powrót na górę -
W projekcie muszę wnieść wkład własny. W jaki sposób mogę go zapewnić?
Na etapie składania wniosku Kierownik Projektu musi wskazać źródło finansowania wkładu własnego w projekcie. Wkład własny może być w formie pieniężnej lub niepieniężnej. Dyrektor, Prorektor lub Rektor podległej jednostki która będzie realizowała projekt musi zatwierdzić źródło finansowania wkładu własnego.
Powrót na górę -
W projekcie występują koszty niekwalifikowalne.
W przypadku uzyskania oceny negatywnej, po wnikliwej analizie oceny oraz warunków konkursu złożyć odwołanie od decyzji. W takiej sytuacji prosimy o kontakt z Opiekunem Projektu lub pod adresem mailowym: projekty@ug.edu.pl.
Powrót na górę -
Jaki jest numer PIC Uniwersytetu Gdańskiego?
Numer PIC UG to 999876001.
Powrót na górę -
Mój wniosek został oceniony negatywnie, co mogę zrobić dalej?
W przypadku uzyskania oceny negatywnej, po wnikliwej analizie oceny oraz warunków konkursu złożyć odwołanie od decyzji. W takiej sytuacji prosimy o kontakt z Opiekunem Projektu lub pod adresem mailowym: projekty@ug.edu.pl.
Powrót na górę -
Mój wniosek otrzymał dofinansowanie. Jakie powinny być moje dalsze kroki?
W przypadku uzyskania dofinansowania dla projektu należy przekazać w pierwszej kolejności decyzję o przyznaniu Finansowania do Opiekuna Projektu lub na adres mailowy projekty@ug.edu.pl oraz projektyrealizowane@ug.edu.pl. Projekty składane za pośrednictwem Biura Wparcia Przygotowania Projektów- Inkubatorze Projektowym zostaną przekazane do realizacji do Biura Wsparcia Realizacji Projektów, gdzie zostanie przyznany nowy Opiekun Projektu. W przypadku Projektów Strategicznych na etapie wnioskowania i realizacji projektu Opiekun się nie zmienia. Opiekun Projektu przekazuje Decyzję do Rejestracji w Centralnym Rejestrze Umów. Kierownik Projektu wypełnia wniosek o otwarcie rachunku bankowego dla projektu i przekazuje ją do Opiekuna. Opiekun Projektu przygotowuje dla Kierownika Projektu dokumenty do Zarządzania projektem: Decyzję o przystąpieniu do Realizacji Projektu, Upoważnienie do Kierowania Projektem oraz Zakres Obowiązków Kierownika Projektu. Opiekun koordynuje przygotowanie umowy o dofinansowanie, uzyskując akceptację Biura Prawnego, Kwestury oraz właściwych jednostek i przekazuje do podpisu Władzom Uczelni.
Powrót na górę -
Jakie projekty obsługiwane są przez Biuro Wsparcia Przygotowania Projektów – Inkubator Projektowy?
Wszystkie projekty składane przez pracowników Wydziałów oraz Międzynarodowego Centrum Technologii Kwantowych i Międzynarodowgo Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi będą obsługiwane przez Biuro Wsparcia Przygotowania Projektów – Inkubator Projektowy.
Powrót na górę -
Jakie projekty obsługiwane są przez Biuro Finansów i Projektów Strategicznych?
Wszystkie projekty o charakterze ogólnouczelnianym oraz projekty składane i realizowane przez jednostki inne niż wydziały i MABy są obsługiwane przez Biuro Finansów i Projektów Strategicznych.
Powrót na górę -
Projekt wymaga zawarcia umowy konsorcjum/ partnerskiej. Jaka jest procedura?
Kierownik Projektu przygotowuje umowę konsorcjum po konsultacjach z Opiekunem Projektu, lub przekazuje wzór umowy zaproponowany przez Partnera. Opiekun Projektu koordynuje przygotowanie umowy konsorcjum, uzyskując akceptację Biura Prawnego, Kwestury oraz właściwych jednostek i przekazuje do podpisu Władzom Uczelni.
Powrót na górę